Long time no se :)

Så då var det lediga tisdag igen, och inte mår jag fy skam för det!
Sitter här i min underbara rutiga favorit pyjamas som jag i princip
alltid har på mig när jag är hemma.. Skööönt.

Så, igår var alltså den stora dagen. Igår 12.50
gjorde jag alltså den omtalade Gastroskopin
(undersökning med slang ner genom halsen o ner i magsäcken)
För att kolla hur det ser ut med tanke på att jag är glutenintollerant.
Det är en komplicerad historia, men jag äter vanlig mat för jag mår bättre
av de och jag äter mer. Så därför gör man en ny koll nu när jag är 18 för att
se om min tarm har förbättrats eller försämrats. Det var nog det mest
obehagligaste jag någonsin har upplevt, även att jag fick vara vaken.
Kände att tårarna kom när jag låg där och det var så hemskt att jag verkligen
inte kunde hålla emot. Det var skönt att mamma var där, annars hade det känts jobbigt.
Men nu är det över och förmodligen behöver jag aldrig göra om det!
Svaret kommer efter jul, jag hoppas det är bra provsvar! Håll tummarna!

Jag har varit uppe sen 07.15 imorse, tycker att det är skönt
att vara uppe tidigt. Speciellt om man är ledig varje tisdag och torsdag.
Annars försvinner bara dagarna!

Hörni - igår kokade jag knäck med mandel i och
gjorde mandelmassfigurer med valnötter i, också doppade jag dem i
mörk choklad och pudrade florsocker på. Ibland är jag så himla huslig,
med tanke på att pepparkaksbaket och pepparkakshusbygget
gick rakt åt piiipsvängen så tappade jag stinget lite smått. Haha!
Jag stod och svor över att jag aldrig skulle baka igen.
Ingen mänsklig varelse ska behöva kunna sånt! :) Positiva jag..

Idag känner jag mig glad och fylld av energi!
Jag känner på mig att dethär kommer bli en bra dag.
Man kan inte bli annat när det är så mkt snö ute som
det är här hos oss i Östersund nu. Nu är det snart jul kan ni tänka er!
Det snöade hela dagen igår och jag hoppas så innerligt att den vill ligga kvar till jul!




- Jul på Liseberg i Göteborg. Gärna befinna sig där nu?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0