2 min kvar till Julafton mina vänner

Så nu sitter jag hör. Full av förväntan inför den stora dagen.
Som ett barn, men är det någon tid på året man får vara så är det väl nu..



Sitter och funderar, ibland vet jag inte riktigt om det är verkligt eller inte.
Det är nu en och en halv vecka kvar, sedan far vi. Vi far till Liberia - Afrika!

Vad är oddsen att det var just vårat projekt som skulle bli sponstrad
med 300 000 kr? Vad är oddsen liksom? Att vi skulle få förverkliga våran
dröm och åka så långt bort i världen som man kan åka..

Ni kan inte ana hur mkt arbete vi har lagt ner på dethär. Hur mycket
energi och tid vi har fått offrat för att detta äntligen ska gå i lås.. Vi har planerat
denhär resan sedan i Maj. Och vi har pratat om det sen vi gick ettan..
Och helt plötsligt så sitter jag här med så många bollar i luften som det går att ha
och inser att om två veckor vid denhär tiden så är vi där.. Vi är där, och vi kommer
vara bruna as hell när vi kommer hem. Vi kommer få uppleva och se saker som vi aldrig
trodde var möjligt... Det är så mycket att ordna att man blir grinfärdig. Men snart!

Emmanuel Sandberg var hos oss i måndags och gav oss lite tips o råd
inför den stora resan. Det känns bra att någon som har rest så mycket som han har gjort
och har varit där förut som hjälper oss. Vi fick se bilder på barnen där, och man vill bara
hålla i dom, krama dom o aldrig släppa taget om dom när man ser hur eländigt de lever..

"Det värsta är att när vi kommer dit kommer man att vilja hjälpa allt o alla.
Det kommer nog kännas jobbigt att man inte kan de, och innan man inser
att vi bara kommer vara där i 3 veckor. Och sen åka hem, de kommer krossa mitt hjärta.."




- Snart är vi där, snart..

Ni kommer få se massvis av uppdatering när jag kommer därifrån.
Dethär kommer bli mitt livs största äventyr, det är jag säker på.

Om exakt 2 min är det julafton, och jag vill bara krypa ner i sängen och vakna
upp till julafton. Det är så skönt att få vara hemma hos familjen nu när det är jul.
Det ger mig massor av ny kraft och energi att fortsätta keep up the good work!

Imorgon ska jag visa er våran fina stora sagogran, och min juloutfit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0