En tankeställare kanske?..

                                                                                            
      image85image86
- Är det såhär det är meningen att man ska se ut? Sluta att försöka skapa den "perfketa kroppen"
Och vad nöjda med er själva!
Det finns ingen som kan bestämma vad som är rätt och fel, fint eller fult.
Det som är poängen är ju att man ska kunna vara sig själv, gå sin egen väg.. Jag har ett hyfsat temperament, men har lärt mig att handskas någorlunda med det genom åren. Men dehär är sådant som gör mig rent utsagt förbannad! Heregud, vilken klartänkt människa som helst som ser domhär förstår väl att det är någonting som inte stämmer?

Det förstår väl jag lika bra som någon annan, att ungdomar i min ålder inte direkt hoppar av glädje när man ser hur media framställer hur man ska se ut nuförtiden. Om alla skulle se likdana ut, hur roligt skulle det vara?
Jag är relativt inne på att alla ska få vara som dom är, så man ska kunna trivas med sig själv. Fast någonstans måste man väl ändå kunna dra gränsen?  Det är ju så det är, när man nystylad så är självkänslan som bäst men så fort man är i ett rum med en person som ser snäppet bättre ut än dig går självkänslan i botten så det skriker om ett.

Ingen är perfekt, ingen är bra på allt. Låt folk få vara sitt rätta jag, Det är väl därför vi tycker om varandra.
För att alla är annorlunda och ingen är lik den andra. Någonstans måste man hitta ett slut på dehär.

Tack för ni lyssnade när jag gjorde min röst hörd!♥

Kommentarer
Postat av: niklasb

hon på bilden var inte alls tjock! iaf hon till höger, hon var läskigt smal! bra inlägg föresten, tkr du om mitt då??;) lovar att du kommer bli avundsjuk..

2008-02-04 @ 20:16:10
URL: http://niklasb.blogg.se
Postat av: Shara

En riktig tankeställare! Jag blir också så jäkla sur på det dä! Jättebra inlägg!

2008-02-04 @ 23:21:16
URL: http://sharasaid.blogg.se
Postat av: Shara

Ja eller hur? Jag tror att man mycket lättare skulle kunna förändra det sk "idealet" om man började använda mera vanligt folk som modeller osv.. Man blir så arg över sånt! Du med!

2008-02-05 @ 18:54:06
URL: http://sharasaid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0