Detta står mig nu ända upp i halsen..

Det vart en väldans röj & riv igår
med brudesn från klassen! det tackar jag för..
& ikväll bestämde jag mig för att ta en tripp
och besök min mor eftersom det var
si så där två veckor sedan jag såg henne!
Vi samlade ihop hela familjetruppen och
vi åt en mkt utsökt efterätt, och sedan bar det
av till krogen för mamsen och hennes pojkvän!
Så hoppsansa så vart jag helt plötsligt barnvakt.
Även att vi har haft mkt trevligt ändån :)
Kikade lite på Grabben i graven brevid. Den filmen har jag
många underbara minnen ifrån med en viss person.
Nämligen Marica Bäckman. jag hatar dehär, att
man ska glida ifrån varandra! Hon & jag vi har gjort
så mkt otroligt roliga saker ihop. Är det slut med det nu?

Sedan till en annan sak, jag vet att jag gnater
och gnater i detta. Men jag förstår verkligen inte
dehär med skönhetsideal. Är det så konstigt att folk
inte nöjd i sig själv, när dem läser tidningen, tittar på
tv:n eller bara går utanför dörrn! Allting pekar på att
det finns en viss trend, som är den rätta.
Vitsen är faktiskt att alla ska vara olika. inte sant?
Jag försöker att inte låta mig påverkas av
hur man ska se ut. Vad som är rätt och vad som är fel.
Tänk om alla kunde säga - Vetni vad? screw this, 
för jag är nöjd med mig själv och det står jag för!

Visst har vi alla vissa perioder där självkänslan är olika hög,
men det hindrar oss inte ifrån att försöka bygga upp den!
Det är aldrig fel att bry sig om sitt utseende lite extra, om det 
får en att tycka något i stil med - fan vad bra jag är!
 Jag menar inte att alla som är trådsmal och trendinriktande 
är helt körda. Därimot dom som sätter sig över andra, 
sådana som tror att dom har mer att erbjuda än någon
annan. Där talar vi om ren egoism


image93
- titta här, här har vi ett praktexempel på en kvinna som trivs i sig själv!
Till en viss del är hon min förebild. Girlpower säger jag bara!

image94
- Queen Latifah! Hon har attityden, hon har allt! Hon har det. Om jag bara
kunde få hälften av hennes energi så skulle man lugnt hoppa av glädje!


I grund och botten har egentligen alla människor
samma värde. Man ska sticka ut, man ska våga
vara annorlunda! Om folk pratar om mig vill jag inte
att dom ska säga - Åhnej, där är hon, hon som 
kopierar alla och inte vågar hitta sig själv.
 Varför vara exakt som alla andra när man
faktiskt kan göra underverk genom att bara
vara den man är? Heregud vi är väl inge offer flickor!

Nu börjar jag komma till den punkten där vi talar
om människor som gör allting, verkligen allting
i sin makt för att synas och få uppmärksamhet!
Är ni helt från vettet!? det finns en gräns mellan
vad som är på skämt och vad som helt enkelt
bara är att gå rakt över styr! Det är väl en självklarhet att
killar kan kalla oss för tamefasiken vad som helst
när vi tjejer själv kallar varandra för det.
Jag vill kämpa och jag vill visa att jag faktiskt
har lite fason på mig själv, att jag har vett bakom pannbenet
och att jag inte bara är enhögljudd och utseendefixerad
tjej som pratar strunt och fnissar i varje hörn och kanter.
Jag skulle vilja visa alla att jag faktiskt har
någonting unikt att bidra med! Ni kan, jag kan
om jag bara lägger lite extra krut på det.


Thanks, ibland är det skönt att få tankarna ur sig för bara något minut.



Kommentarer
Postat av: emilia

bra där min vän, för precis så här är det!
du är så bra på att skriva.
och du, vi måste ses något den här veckan annars får jag spader.

2008-02-11 @ 11:18:06
URL: http://constaninjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0