Ny bloggstart, yes..

Wiho, bloggen igång igen efter många om & om momen. Congratz.. :)

Sådär ja, andra dagen på APU:N avklarad..
Får lite ångest nu, redan för länge sedan bestämde jag
mig för att jag skulle utbilda mig till ambulanssjukvårdare.
Det står fortfarande högst upp på min lista, men nu när jag
praktiserar på ett gruppboende får man en helt annan syn
på yrket. Man lär sig att respektera de. Först nu inser jag
hur fräck vi människor kan vara. Jag tkr inte att man förtjänar
att kallas för cp, monglid samt annat som är förlolämpade..

De är precis som oss, och om dom t ex är född med Down's Symdrom
vem är vi att behandla dom annorlunda.. Ja dom har en sjukdom,
något som dom inte valt att ha utan bara blivit drabbad av..
Om jag ska vara ärlig trivs jag jätte bra att jobba med förståndshandikappade..
Ikväll var vi på repetering av Ett himla liv, det märks att alla gör sitt allra yttersta
och deras entusiasm är helt otrolig..Sedan på torsdag är det dans som gäller för dom. :)
Egentligen så insåg jag redan vid de första
praktik veckorna vi gjorde att dehär var något som  greppade tag i mig, rejält.
Dom gör mig glad, och förhoppningsvis glädjer jag dom också. Jag vill de..

Imorgon ska jag fika med tove norling, det ska blit mkt trevligt
kanske lite prat om fredagen? who know's.. + att jag är ledig imorgon..
Har inte riktigt hunnit vant mig vid kvällstiderna än. 15-22.. skönt med sovmorgon dock :)

Idag är jag glad, ända in i själen. Kan bero på
att solen varit framme hela dan och att det
äntligen börjas vankas lite vår-sommar.. Dagens höjdpunkt!


Nu är det en bra film på 3:an som jag tänkte kika-lika på.
Även att pappsen satte sig vid mig här och pratade lite:) också trevligt!

Remember säsongsstart av Sex and the city 16 April, får inte inte missas..

image136
- jag älskar er, verkligen.

laater ♥

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är sant, man ska verkligen inte döma dem för att de har en sjukdom.

2008-04-04 @ 14:38:29
URL: http://Panhed.blogg.se
Postat av: Tove

emilia ja beundrar dig så himla mkt för de du väljer att arbeta med! du e allt bra du!

2008-04-04 @ 18:39:35
URL: http://touvalu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0