Last day on the praktiken..

Det känns verkligen urkonstigt.
Jag menar de sista 4 veckorna har jag i princip bott på dehär gruppboendet..
Börjar nästan kännas som om skolan är slut och man är påväg mot sommarlov?
haha, sådan tur har man knappast!
Förståndhandikappade är som oss, dom är människor dom också.
Vem ger oss rätten att sänka dom? Nu undrar ni säkert
men åh varför skriver hon bara om utvecklingstörda när det finns
tusentals olika folkgrupper att prata om. För tyvärr är dethär
det enda jag har hunnit med. Jag fyller snart 17 år och min tid räcker inte till att upptäcka allt.
Mitt mål är att end dag ha gjort de, för då skulle jag finna respekt som heter duga.
Jag slutar inte här, jag slutar när jag bestämmer att det är stopp..

Egentligen, hur kan man nedvärdera
ett sånt yrke. För mig så finns inte det. Att gå tilll jobbet varje dag
och veta att det man gör är viktigt, de man gör påverkar en annan människans liv.
Och än själv, hur kan motså de?

Ända sedan långt tillbaka har jag velat bli en person som aldrig ska nöja sig med det lilla.
Jag ska ha storslaget och det är verkligen så! Jag nöjer mig inte förrän jag fått de jag vill ha,
jag vill inte rättare sagt..


Jag är så grovt allvarlig man kan bli när jag säger
att Omvårdnadsprogrammet är det bästa jag val jag någonsin har fattat..
Ni får tycka precis som ni vill. Jag ska bli något stort! Jag hittade en väg
som passade mig, jag valde den och jag tog den! Har länge funderat
över vem jag är. Vad vill jag bli? Vad vill jag att folk ska tänka om mig?
Men det främsta Vad jag vill att jag själv ska tycka om mig? För i slutändan
är det de enda osm betyder något. Att jag trivs med mig själv.
För vet ni vad? Folk kan påverka en hit & dit, folk kan försöka
styra över oss. Vi har viljan att säga emot, ibland tar vi bara inte chansen.
Jag vill ta den chansen, jag vill gå min väg och tänker göra det på mitt sätt!

Min stora yrkesdröm är att få bli Ambulanssjukvårdare.
Och det står jag fast vid, under dessa praktikveckor.
Lärde jag mig att jobba med människor är det bästa jag vet..
Jag vill mena det när jag säger dethär, jag vill att alla ska förstå
att det är allvar. För i de flesta fall är Alla lika mkt värda -
jag kan inte säga alla för då ljuger jag.. I det flesta fall
så stämmer det alldeles korrekt.. Jag känner att jag är född
till att jobba med människor. För mig är dethär himmelriket.
Det kommer alltid finnas personer som inte tkr om en.
lr det man gör. Men man släpper inte sin dröm för de, man hänger kvar.. 

image205
- Här är jag och när jag blir stor ska jag bli ambulanssjukvårdare. Vad vill ni bli?


Kommentarer
Postat av: blackrun

cool bild :)

2008-05-04 @ 00:28:37
Postat av: Jennifer N Kusiiiiiiin

Häftigt, själv har jag ingen aning om vad jag ska bli.. :)



//Kussen din Jennifer.

2008-05-30 @ 19:41:09
URL: http://eiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0