Ett försök till att förstå.

Brukar vara ganska insatt i vad som händer runt om
i världen, nyheterna kan jag tycka är ganska intressant
att kolla på ibland då jag har tid så jag får lite koll!
Vet att det är många andra stora bloggerskor som skrivit
om den här flickan Engla.. Men jag kan inte bara förbi se det
Utan jag måste också få prata om de, på mitt sätt.


Dethär lämnar nog ingen människa oberörd..
Egentligen är det sjukt hur folk reagerar på sånt här nuförtiden..
Det är tamefan så det dör folk varje dag, tänk när man läser
tidningen eller tittar på internet. Tänk om man skulle säga:
- Du jag läste i tidningen idag, att det var en kille som mördade sin fru!
Det är inget som människor reagerar på nuförtiden.
Det ska liksom till riktigt bisarra helt makalösa grejor för
att folk ska vakna upp och fatta vafan det handlar om..

Missade totalt att om man brydde sig om Englas familj
skulle man tända ett ljus 21.00, så därför tänder jag ett nu!
En 10-årig flicka, som inte ens levt en fjärdel av sitt liv. Förtjänar inte att dö.
Ingen gör de, men tydligen så är det svårt att undvika när det finns sånna
monster runt om i vårt samhälle som det faktiskt gör. . Jag försöker förstå,
försöker sätta mig in i hur detta monster tänker.. Jag blir så äcklad och kommer
nog aldrig sluta förvånas över vad som kommer hända härnäst..

Det finns ingenting som ursäktar det han gjorde mot detta stackars lilla barn, INGET!
Jag vet att jag skulle vilja hjälpa till att bekämpa och ta itur med sånna kryp som han.
Men samtidigt vet jag att just nu är det försent att göra någonting åt det..


Det finns två alternativ, antingen så tar man tag i sig själv och bestämmer
sig för att göra det rätta, nämligen stoppa dehär.. Eller så tiger man i tysnad
och hoppas på att det ska bli bättre för att man lider med.. Man kommer aldrig kunna
rätta till allt, men samtidigt måste man ändå börja någonstans?
Jag vet bara inte hur än....

Till Englas familj och anhöriga!
Vi är många som tänker på er,
många som vill er väl och önskar
att ni fortsätter att hålla modet uppe! Fortsätter
att vara stark.. Livet har mer att ge än bara sorg.
Var tapper! ♥ 

Mitt ljus till er..

image177



Kommentarer
Postat av: Fie

det berör alla fy vad tragiskt =(

2008-04-15 @ 01:32:55
URL: http://fie80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0