Politik snack.

image8


God morgon allihopa!
Tro't eller ej men idag tänkte jag snacka lite politik, religion & rasism. De slog mig först när jag vaknade imorse hur grym vi människor kan vara mot varandra. Heregud! det spelar väl absolut ingen roll om någon annan därute i världen skulle leva en annan livstil, ha en en kultur eller religion än oss! Vi är ju av samma släkte, vi lever väl för i helvete på samma jord och då tycker jag de är en självklarhet att acceptera att alla är annorlunda :O Att trycka ner varandra, smutskasta och lämna ute folk som inte är som oss låter det rätt? Hur tror ni att det skulle se ut om vi alla vore likdana? Står man på sig kommer man längre i livet, då kan man i a f med stolthet i sin röst säga att ärlighet varar längst. Istället för att tro att man kan klara sig igenom livet om man kopierar andras tankar och känslor och låtsas spel ett löjligt spel som i slutändan sårar andra människor.
- jag känner att på denhär platsen står jag stadigt & jag tänker inte flytta mig. För jag trivs här.

Kommer aldrig kunna förstå vrf rika människor tror att dom är en bättre människa för att dom har det lite bättre ställt än de som är fattiga? Dom som är rik, som har jobbat sig upp till de. Det är dom, som förtjänar det! Skillnaden är att dom skulle aldrig nedvärdera oss andra eller skryta om de. De behövs inte.
Man ska väl arbeta för att alla människor ska få ha det bra? inte bara några få utvalda! 
Alla människor har samma värde, vi ska alla ha rättigheten att få vara den vi är utan några fördomar.

Jag är absolut inte speciellt insatt i dehär med politik men jag kan ändå ha min åsikter. Men snälla, håll med mig om att att alla borde bli behandlad likadant? Liksom jag menar tänk att komma från ett annat land, att förlora nästan hela sin familj i ett krig som något annat land orsakade pågrund av en liten bagatell, man känner ingen, man vrider och vänder på sig själv så man ska kunna passa in och för att man ska bli accepterad. Hur i helvete ska man göra för att det ska passa för alla? Svar: Det går inte, helt omöjligt.
Drf är det då lika bra att köra sitt race utan att bry sig så himla mkt i vad andra egentligen tycker om en.
Man kommer aldrig få alla människor att tycka om en. Så lek inte runt, spela ärligt. Sluta tortera varandra, hjälp varandra att samarbeta och arbeta tillsammans för att få dehär till en bättre värld som vi kan vara stolta över!
Man kan aldrig göra allt, men man kan väl för i helskotta göra någonting.

Så till religion, sluta tracka andra för dom har en annan tro och väljer att leva efter det. Vrf ska vi ta ifrån dom deras tro, deras allt för någonting vi tycker kan verka en aning "olämpligt". Vi kan inte bestämma hur resten av jordens befolkning ska leva, de gör dom själv. Stanna upp ett tag och tänk efter, är desåhär vi vill att det ska vara?
Jag älskar mitt land, det är inte de de handlar om. Jag är stolt över att komma ifrån Sverige men ibland skäms jag över befolkningen och våra lagar.

Tack för att ni lyssnade när jag gjorde min röst hörd!


Kommentarer
Postat av: Herr X

Jag är imponerad av din blogg!

2007-10-14 @ 11:59:40
URL: http://xgordinjobb.blogg.se
Postat av: björn nilsson

hörru duru! fan va bra du är =D

2007-10-15 @ 14:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0